Vpliv ekonomizacije poslovanja na pacientovo varnost
Ključne besede:
zdravstvo, ekonomizacija, pacienti, varnost, učinkovitost, menedžmentPovzetek
zdravstvu imamo opravka z omejenimi viri na eni strani ter neomejenimi in naraščajočimi potrebami na drugi strani. Zato ni čudno, da se, še posebej v času vsesplošne gospodarske in finančne krize, tudi v zdravstvu pojavljajo vedno večje zahteve po učinkovitosti, kakovosti in odgovornosti za skrbno ravnanje z viri. V zadnjih letih se tako pojavljajo vse večje težnje po prenašanju metod, orodja in aktivnosti podjetništva oziroma trga tudi v zdravstvo. Mnogim se zdi koristna privatizacija v javni zdravstveni službi, katere prednosti naj bi bile: pozitivni odnos do dela, občutek za stroške, prilagodljivost, ustvarjalnost, odgovornost za poslovni uspeh itd. Prenašanje tržnih zakonitosti v zdravstvo, privatizacija in ekonomizacija zdravstva pa ne pomeni ravno bonitete za paciente. Praviloma se odrazi v prerazporeditvi sredstev in storitev od revnejših k bogatejšim slojem državljanov in posredno k manjši varnosti večine pacientov. Kljub vsem navedenim pomislekom pa je v zdravstvu treba odpreti novo zgodbo, ki bo govorila o uspešnem in učinkovitem menedžmentu, katerega končni cilj je tudi večja kakovost zdravstvenih storitev in pacientova varnost.
Literatura
Drucker, P. (2004). O managementu. Ljubljana: GV Založba.
Evans, R. G. (1997). Going for the gold: the redistributive agenda behind market-based health care reform. Journal of Health Politics, Policy and Law, 22 (2), 427-465.
Lipovec, F. (1987). Razvita teorija organizacije. Maribor: Založba Obzorja.