Comparing Assertiveness among Students of Nursing and Mechanical Engineering
Keywords:
assertiveness, communication, students, nursing, mechanical engineeringAbstract
Asertivnost je način medosebne komunikacije, kjer posameznik jasno izrazi svoje mnenje in svoje pravice, hkrati pa upošteva tudi drugo osebo in njene pravice. Namen raziskave je bil ugotoviti stopnjo asertivnosti med študenti zdravstvene fakultete in študenti strojne fakultete - dveh članic ene izmed univerz v Sloveniji. Uporabljena je bila deskriptivna metoda dela in kvantitativna metodologija raziskovanja s pomočjo anketnega vprašalnika. Vprašalnik ima zadovoljivo stopnjo zanesljivosti (r = 0,886). Za preverjanje hipotez je bil uporabljen neparametričen Mann-Whitneyev test za dva neodvisna vzorca v programu IBM SPSS Statistics 22. Ugotovitve so pokazale, da so študenti zdravstvene nege in strojništva večinoma bolj asertivni kot neasertivni. Stopnja asertivnosti ni bistveno odstopala glede na spol, niti na smer študija. Vidna je bila višja stopnja asertivnosti pri študentih strojništva (r = 16,3) v primerjavi s študenti zdravstvene nege (r = 9,75) in pri moških (r = 16,8) v primerjavi z ženskami (r = 10,5), vendar so bile te razlike minimalne in statistično nepomembne (obe p-vrednosti > 0,05). Smiselno bi bilo spodbujati študente k asertivnem vedenju.
References
Arslan, E., Kılıç Akça, N. and Başer, M. (2013). Levels of assertiveness and peer pressure of nursing students. International Journal of Caring Sciences, 6, No. 1, pp. 78–86.
Bishop, S. (2013). Develop your assertiveness. Velika Britanija: Kogan Page, pp. 3–4.
Bourne, E. (2014). Anksioznost in fobije. Ljubljana: Modrijan, str. 287–289.
Bland, M. J. and Altman, G. D. (1997). Statistics notes: Cronbach´s alpha. British Medical Journal, pp. 314–572.
Deltsiodou, A. (2009). Undergraduate nursing students’ level of assertiveness in Greece: a questionnaire survey. Nurse Education in Practice, 9, No. 5, pp. 322–330.
Eslami A. A., Rabiei L., Afzali S. M., Hamidizadeh S. and Masoudi R. (2016). The Effectiveness of Assertiveness Training on the Levels of Stress, Anxiety, and Depression of High School Students. Iran Red Crescent Medical Journal, 18, No. 1, pp. 1–10.
Ibrahim S. A. E. A. (2011). Factors affecting assertiveness among student nurses. Nurse Education Today, 31, No. 4, pp. 356–360.
Ilhan. E, Sukut O., Akhan L. U. and Batmaz M. (2016). The effect of nurse education on the self esteem and assertiveness of nursing students: a four-year longitudinal study. Nurse Education Today, 39, pp. 72–78.
Kim, M. (2016). Development and effects of assertiveness training applying dongsasub training for nursing students in clinical practice. Journal of Korean Academy of nursing, 46, No. 4, pp. 490–500.
Krnetić, I. (2004-2016). Asertivnost. Pridobljeno dne 25. 1. 2016 s svetovnega spleta: http://www.krnetic.com/asertivnost.html.
Lazaris, N. (2009). Assertiveness skills for success: keys to open, honest and direct communication. North Charleston: Create Space, p. 9.
Ličen, S. in Plazar, N. (2013). Razlike v asertivnem vedenju med študentkami zdravstvene nege in študentkami drugih fakultet-primerjalna študija. Obzornik zdravstvene nege, 47, str. 148–150.
Miller, R. (2015). Assertiveness in Nursing Students. Honors Research Projects, pp. 1–30.
Račnik, M. (2010). Postani najboljši vodja. Štore: Marjan Račnik, str. 102.
Rathus, S. A. (1973). A 30-item schedule for assessing assertive behavior. Behavior Therapy, 4, No. 3, pp. 398–406.
Rezayat, F. and Nayeri, N. D. (2014). The level of depression and assertiveness among nursing students. International Journal of Community Based Nursing and Midwifery, 2, No. 3, pp. 177–184.
Roland B., P. (n. d.). Rathus assertiveness schedule. Pridobljeno dne 13. 2. 2016 s svetovnega spleta: http://www.sheepfold-ministries.org/HTML%20PAGES/ASSERTIVENESS.html.
Roncelli Vaupot, S. in Železnik, D. (2011). Pomen asertivnosti v zdravstvu. V: Železnik, D. in Kavčič B. M. (ur.). Gradimo prihodnost: odprti za spremembe in nove izzive na področju raziskovanja zdravstvenih in socialnih ved - 1. znanstvena konferenca z mednarodno udeležbo s področja zdravstvenih in socialnih ved. Slovenj Gradec: Visoka šola za zdravstvene vede, str. 96–105.
Ščuka, V. (2006). Asertivnost v komunikaciji. 3. strokovno srečanje socialnih delavcev domov za stare Slovenije. Zreče: Aktiv socialnih delavcev domov za stare pri skupnosti socialnih zavodov Slovenije, str. 13.
Ule, M. (2009). Psihologija komuniciranja in medsebojnih odnosov. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede, str. 12.
Young Powell, A. (2013). Do students need to be more assertive. Pridobljeno dne 20. 1. 2016 s svetovnega spleta: http://www.theguardian.com/education/2013/nov/19/students-assertive-enough.
Železnik, D. in Herc, M. (2014). Samoocenjevanje ravni asertivnosti fizioterapevtov mentorjev iz učnih okolij. V: Železnik, D., Železnik, U. in Gmajner, S. (ur.). Pomen kompetentne obravnave uporabnikov zdravstvenih in socialnih storitev v času krize. Slovenj Gradec: Visoka zdravstvena šola za zdravstvene vede, str. 298.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Jasmina Cvikelj, Mateja Lorber, Klavdija Čuček Trifkovič

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.