Integralna zdravstvena nega s perspektive znanja študentov

Avtorji

  • Vesna Zupančič
  • Bojana Filej

Ključne besede:

zdravstvena nega, kakovost, obravnava pacientov, integralna teorija, študenti, etika, integrirana zdravstvena in socialna oskrba

Povzetek

Integralna teorija se uveljavlja tudi v zdravstvu. V zdravstveni negi je dobila pozornost zaradi povezovanja različnih pristopov v celovito (integrirano, integrativno) zdravstveno obravnavo pacientov. Treba je pojasniti, katere teoretične spremenljivke pojem integralna zdravstvena nega najbolje predstavijo in kako je z znanjem študentov zdravstvene nege o njej. Pri preučevanju smo uporabili kvalitativni raziskovalni pristop. Izvedli smo vsebinsko analizo pisnih virov o integralnem pristopu med študenti in visokošolskimi učitelji za področje zdravstvene nege na eni fakulteti v Sloveniji v letu 2013 in odgovorov 45 študentov zdravstvene nege pri preverjanju njihovega znanja v okviru predmeta Skupnostna skrb v študijskem letu 2017/2018 na isti fakulteti. Ugotovitve smo nato primerjali z vidika navedenih teoretičnih spremenljivk in znanja študentov. Glede na zbrane dokaze je bilo možno integralni pristop bistveno natančneje določiti. Prepoznani so bili nekateri indikatorji, ki bi lahko vplivali na uveljavljanje integralne teorije v slovenskem zdravstvu. Viden je napredek v znanju študentov zdravstvene nege, kar je pomembno za nadgradnjo znanja na podiplomskem izobraževanju s področja integrirane zdravstvene in socialne oskrbe.

Literatura

Clark, C. S. (2013). An integral nursing education experience: outcomes from a BSN Reiki course. Holistic Nursing Practice, 27, št. 1, str. 13–22. Pridobljeno dne 25. 7. 2018 s svetovnega spleta: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23211384.

Crowther, S. (2010). Implications of integral theory for contemporary. Virginia Beach: Leadership School of Global Leadership & Entrepreneurship. Pridobljeno dne 15. 7. 2018 s svetovnega spleta: www.regent.edu/laohttps://www.regent.edu/acad/global/publications/lao/issue_20/Crowther_Integral_Theory.pdf.

Dossey, B. M. (2013). Nursing: integral, integrative, and holistic - local to global. V: Dossey, B. M. in Keegan, L. (ur.). Holistic nursing: A handbook for practice. Sudbury, MA: Jones & Bartlett, str. 1–57.

Elliott Ingersoll, R. in Zeitler, M. D. (2018). Integral psychotherapy. Albany (NY, United States): State University of New York Press.

Esbjörn - Hargens, S. (2009). an overview of integral theory: an all-inclusive framework for the 21st century. Pridobljeno dne 18. 6. 2018 s svetovnega spleta: http://www.integralresearchcenter. org/sites/default/files/integraltheory_3-2-2009.pdf.

Evropska komisija (2016). Integrated care. EU Expert Group on HSPA. Pridobljeno dne 23. 9. 2018 s svetovnega spleta: http://ec.europa.eu/health//sites/health/files/systems_performance_assessment/docs/ev_20160407_mi_en.pdf.

Filej, B., Breznik, K., Kaučič, B. M. in Saje, M. (2018). Holistic model of palliative care in hospital and community nursing: the example of South-eastern Slovenia. Central European Journal of Nursing and Midwifery, 9, št. 1, str. 773–780. Pridobljeno 25. 6. 2018 s svetovnega spleta: https://periodika.osu.cz/ojs/index.php/cejnm/article/view/93.

Foster, D. A. (2017). A public theological approach to the (im)possibility of forgiveness in Matthew 18:15-35: Reading the text through the lens of integral theory. In die Skriflig 51, 3, str. 2108. Pridobljeno 27. 7. 2018 s svetovnega spleta: https://indieskriflig.org.za/index.php/skriflig/article/view/2108/4310.

Gunnlaugson, O., Reams, J. in Esbjörn - Hargens, S. (2010) Integral Education: New directions for higher learning. Albany: State University of New York. Pridobljeno 27. 6. 2018 s svetovnega spleta: http://eds.b.ebscohost.com.nukweb.nuk.uni-lj.si/eds/ebookviewer/

ebook/bmxlYmtfXzMzMzQ1MF9fQU41?sid=d2ca403e-757b-4d0e-81b9-33cdbf5cf8e5@sessionmgr104&vid=17&format=EB&rid=136.

Hampson, G. P. (2007). Integral re-views postmodernism: the way out is through. Integral review, 4, str. 110–172. Pridobljeno dne 2. 6. 2018 s svetovnega spleta: http://integral-review.org/backissue/issue-4-jun-2007/.

Izbrani pisni viri z odgovori študentov (2018). Gradiva v okviru predmeta skupnostna skrb. Novo mesto: Univerza Novo mesto Fakulteta za zdravstvene vede.

Liedl, B., Inoue, H., Sekiguchi, Y., Gold, D., Wagenlehner, F. in Haverfield, M., idr. (2018). Update of the integral theory and system for management of pelvic floor dysfunction in females. European Urology Suplements, 17, št. 3, str. 100–108. Pridobljeno dne 18. 8. 2018 s svetovnega spleta: https://www-sciencedirect-com.nukweb.nuk.uni-lj.si/science/article/pii/S1569905617300544#!.

Montgomery, D. B. in Kegan, L. (2016). Holistic nursing: a handbook for practise. Burlington: Jones & Barlett Learning.

Shea, L. (2016). Wilber's integral theory and dossey's theory of integral nursing: an examination of two integral approaches in nursing scholarship. Journal of holistic nursing, 34, št. 3, str. 244–252. Pridobljeno dne 16. 7. 2018 s svetovnega spleta: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26453531.

Shea, L. in Frish, N. C. (2014). Application of integral theory in holistic nursing practice. Holistic nursing practise, 28, št. 6, str. 344–352. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25314107.

Študijski programi. (2017). Integrirana zdravstvena in socialna oskrba. Novo mesto: Univerza v Novem mestu, Fakulteta za zdravstvene vede. Pridobljeno 25. 7. 2018 s svetovnega spleta: https://fzv.uni-nm.si/sl/programi_2_stopnje/integrirana_zdravstvena_in_socialna_oskrba/.

Tummons, J. (2018). Learning architectures in higher education: beyond communities of practice. London: Bloomsbury Academic.

Wilber, K. (2001). A theory of everything: an integral vision for business, politics, science, and spirituality. Boston (MA): Shambhala.

Wilber, K. (2007). Integral spirituality: a startling new role for religion in the modern and postmodern world: Shambhala.Zimmerman, M. (2005). Integral ecology: a perspectival, developmental, and coordinating approach to environmental problems. World Futures: World Futures, 61, št. 1–2, str. 50–62. Pridobljeno dne 15. 6. 2018 s svetovnega spleta: https://philpapers.org/rec/ZIMIEA.

Zupančič, V. (2013). Integralni pristop v zdravstveni negi (Magistrsko delo). Novo mesto: Fakulteta za zdravstvene vede.

Zupančič, V. (2017). Integrirana oskrba v Evropi in Sloveniji: koncept, definicije in primeri dobre prakse. V: Kregar Velikonja, N. (ur.). Celostna obravnava pacienta. Novo mesto: Fakulteta za zdravstvene vede, str. 75.

Prenosi

Objavljeno

2022-04-14

Kako citirati

Zupančič, V., & Filej, B. (2022). Integralna zdravstvena nega s perspektive znanja študentov. Revija Za Zdravstvene Vede, 5(2), 3–18. Pridobljeno od https://www.jhs.si/index.php/JHS/article/view/71

Številka

Rubrike

Prispevki

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)

1 2 3 > >>