Vpliv demografskih dejavnikov na pripadnost zaposlenih v zdravstveni negi
Ključne besede:
pripadnost zaposlenih, izvajalec zdravstvene nege, lojalnostPovzetek
Zdravstveni zavodi morajo zaposlenim nuditi možnost osebnega in kariernega razvoja, jih nagraditi za dobro opravljeno delo in spodbujati dobre medosebne odnose. Zadovoljstvo zaposlenih je predpogoj za njihovo pripadnost. Dejstvo je, da več ko bo izvajalec zdravstvene nege prispeval k razvoju organizacije, večja bo njegova pripadnost. Namen prispevka je prikazati vpliv demografskih dejavnikov na pripadnost bolnišnici njenih delavcev, zaposlenih v zdravstveni negi. Uporabili smo kvantitativno metodo raziskovanja, metodo deskripcije in tehniko anketiranja. Izvedli smo neslučajnostno, priročno vzorčenje. Raziskava je potekala v Splošni bolnišnici Murska Sobota med izvajalci zdravstvene nege. Anketirani so najvišje ocenili dejavnik pripadnosti − vedno sem pripravljen pomagati sodelavcem (PV = 4,63), kot najmanj pomemben dejavnik pripadnosti pa, da verjamejo v uspešen razvoj bolnišnice (PV = 3,14). Zaposleni na področju zdravstvene nege so pripadni bolnišnici. Bolj pripadni so starejši zaposleni z daljšo delovno dobo in tisti z višjo, visoko izobrazbo ali več. Slednji so manj pripravljeni zapustiti bolnišnico in delovno mesto, če bi se jim ponudila boljša karierna priložnost.
Literatura
Andolšek Mesner, D. in Štebe, J. (2001). Strah, vrednote in pripadnost. V: Stanojevič, M. (ur.). Uspešna nedozorelost: industrijski odnosi v EU in Sloveniji. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede, str. 137−161.
Bartlett, K. R. (2001). The relationship between traing and organizational commitment: a study in the health care field. Human Resource Development Quarterly, 12, št. 4, str. 335−52.
Buzeti, J. (2013). Motivacija zaposlenih v javni upravi. Ljubljana: interno gradivo.
Buzeti, J. in Stare, J. (2009). Pomen pripadnosti zaposlenih organizaciji. V: Brezovec, A. in Mekinc, J. (ur.). Management, izobraževanje in turizem: kreativno v spremembe: znanstvena konferenca z mednarodno udeležbo. Portorož: Turistica, Fakulteta za turistične študije, str. 341−48.
Dobnik, M. in Lorber, M. (2011). Medosebni odnosi in pripadnost v zdravstveni negi. V: Skela Savič, B., Hvalič Touzery, S. in Zurc, J. (ur.). Na dokazih podprta zdravstvena obravanava - priložnosti za povezovanje zdravstvenih strok, potreb pacientov in znanj. Ljubljana: Visoka šola za zdravstveno nego Jesenice, str. 220−28.
Ellero, D. (2011). Zadovoljstvo in pripadnost zaposlenih v poslovni enoti trgovske verige. Diplomsko delo. Celje: Univerza v Mariboru, Fakulteta za logistiko.
Fu, W., Deshpande, SP. and Zhao, X. (2011). The impact of ethical behavior and facets of job satisfaction on organizational commitment of Chinese employees. Journal of Business Ethics, 104, št. 4, str. 537−543. Pridobljeno dne 25. 9. 2013 s svetovnega spleta: http://link.springer.com/article/10.1007 %2Fs10551-011-0928-4.
Gostiša, M. (2005). Odnos managerjev do zaposlenih skozi prizmo razvoja delavske participacije pri upravljanju. Pridobljeno dne 20. 08. 2013 s svetovnega spleta: http://www.delavska-participacija.com/html/managerji.html?zoom_highlightsub = pripadnost+zaposlenih.
Kazlauskaite, R. B. in Turauskas, L. (2006). Building employee commitment in the hospitality industry. Baltic Journal of Management, 1, št. 3, str. 300−14.
Lorber, M. (2009). Organizacijska klima - element uspešnosti v zdravstveni negi. Obzornik zdravstvene nege, 43, št. 1, str. 13−20.
Lorber, M. (2010). Vedenje, značilnosti in kompetence vodij v povezavi z zadovoljstvom in pripadnostjo zaposlenih v zdravstveni negi. Magistrska naloga. Koper: Univerza na primorskem, Fakulteta za management.
Metelko, M. (2010). Pripadnost zaposlenih v organizaciji Mercator. Diplomsko delo. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za družbene vede.
Mihalič, R. (2008). Povečajmo zadovoljstvo in pripadnost zaposlenih. Škofja Loka: Mihalič in Partner.
Musek Lešnik, K. (2006). Pripadnost in predanost zaposlenih. Pridobljeno dne 1. 8. 2013 s svetovnega spleta: http://www.ipsos.si/web-data/Templates/podjetje-zaposleni-pripadnostinpredanostzaposlenih.html.
Pepe, M. (2010). The impact of extrinsic motivational dissatisfiers on an employee’s level of job statisfaction and commitment resulting in the intent to turnover. Journal of Business and Economics Research, 8, št. 9, str. 99−107.
Podnar, K. (2006). Pripadnost in zavzetost zaposlenih kot konkurenčna prednost zaposlenih. Industrijska demokracija, 10, št. 5, str. 4−9.
Rehar, M. (2010). Vloga sredstev internega komuniciranja pri gradnji pripadnosti zaposlenih na primeru podjetja HP Slovenija. Diplomsko delo. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za družbene vede.
Verle, K. in Markič, M. (2010). Procesna organiziranost in zadovoljstvo zaposlenih. Management, 5, št. 2, str. 131−147.
Weng, R. H., Huang, C. Y., Tsai, W. C., Chang, L. Y., Lin, S. E. and Lee, M. Y. (2010). Exploring the impact of mentoring functions on job satisfaction and organizational commitment of new staff nurses. BMC Health Services Research, 10, str. 240−48. Pridobljeno dne 10. 05. 2013 s svetovnega spleta: http://www.biomedcentral.com/1472-6963/10/240/prepub.